God kväll!
Efter att ännu en gång förfärats över min tonåring till sons klädkonto, tog jag reda på vilka klädmärken som verkade ligga bäst till i hans kompiskrets.
Kom fram till företaget WeSC, som marknadsför bl.a skating- och streetwarekläder.
Köpte genast på mig en del aktier, och hoppas att grabben och hans kompisar konsumtion skulle "spilla" lite tillbaks till mig i form av värdeökning.
Försökte förklara upplägget för grabben, och hoppades att han skulle finna detta lärorikt och intressant.
Responsen kunde inte vara mer likgiltig.
Nåja, för väl försöka om några år igen.
När vi ändå är inne på detta spår.
Har sedan många år tillbaka en del av min portfölj i så kallade privata konsumtionsaktier.
Just nu är det dessa:
StatoilHydro : tankar alltid på Statoil
MTG : har parabol
Tele2 : ringer mycket
Nokia : med denna
Avanza : tradar mycket!!!
WeSC : nja, se ovan
HM och Kappahl : mitt klädkonto
Vardagsgrejer som eventuellt återbetalar sig. Om inte så är det lite lättare att betala dessa räkningar.
Funderar nu på att köpa Dell och Samsung, behöver både ny dator och TV.
Trevlig helg!
Efter att ännu en gång förfärats över min tonåring till sons klädkonto, tog jag reda på vilka klädmärken som verkade ligga bäst till i hans kompiskrets.
Kom fram till företaget WeSC, som marknadsför bl.a skating- och streetwarekläder.
Köpte genast på mig en del aktier, och hoppas att grabben och hans kompisar konsumtion skulle "spilla" lite tillbaks till mig i form av värdeökning.
Försökte förklara upplägget för grabben, och hoppades att han skulle finna detta lärorikt och intressant.
Responsen kunde inte vara mer likgiltig.
Nåja, för väl försöka om några år igen.
När vi ändå är inne på detta spår.
Har sedan många år tillbaka en del av min portfölj i så kallade privata konsumtionsaktier.
Just nu är det dessa:
StatoilHydro : tankar alltid på Statoil
MTG : har parabol
Tele2 : ringer mycket
Nokia : med denna
Avanza : tradar mycket!!!
WeSC : nja, se ovan
HM och Kappahl : mitt klädkonto
Vardagsgrejer som eventuellt återbetalar sig. Om inte så är det lite lättare att betala dessa räkningar.

Funderar nu på att köpa Dell och Samsung, behöver både ny dator och TV.
Trevlig helg!